Haber Nett

En Nett Haber Sitesi

Eğitimde Değerler Eğitimi: Aile mi Okul mu Sorumlu?

silhouette of child sitting behind tree during sunset

Eğitimde değerler eğitimi, öğrencilere sadece akademik bilgi ve beceriler öğretmekle kalmayıp, aynı zamanda doğru davranışlar sergilemeleri için gerekli olan etik ve sosyal becerileri kazandırmak için önemlidir. Bu yazıda, eğitimde değerler eğitimi konusunda kimin sorumlu olduğu hakkında tartışacağız: aile mi yoksa okul mu?

Ailelerin Rolü

Değerler eğitimi çocukların hayatında en başta aile tarafından verilmelidir. Çocukların kişiliklerinin temeli aile ortamında atılır ve ailenin tutumları, davranışları ve söylemleri, çocukların değer yargılarını şekillendirir. Özellikle okul öncesi dönemde, aileler çocuklara olumlu davranışları öğretmekle birlikte, olumsuz davranışları da eleştirici bir yaklaşımla düzeltmelidir.

Ayrıca, aileler çocuklarına empati, hoşgörü, saygı, dürüstlük ve sorumluluk gibi değerleri öğretmeli ve bu değerleri uygulamalıdır. Aileler, çocukların ev içindeki ilişkilerini de doğru bir şekilde yönetip, sevgi dolu bir ortam sağlamalıdır. Böylece çocuklar, bu değerleri benimseyerek ve uygulayarak büyüyeceklerdir.

Okulların Rolü

Ailelerin yanı sıra okullar da değerler eğitimi konusunda sorumlu kurumlardandır. Okullar, öğrencilere akademik bilgi ve becerilerin yanı sıra, toplumsal hayatta doğru davranışları sergilemelerine yardımcı olacak değerleri de kazandırmalıdır.

Okulların değerler eğitimi programları arasında, etik davranışların nasıl sergileneceği, ahlaki karar verme becerisi, empati, saygı, hoşgörü, adalet duygusu gibi konular yer alır. Bu programlarda öğrencilere, hem teorik bilgi hem de pratik uygulama gösterilerek, değerlerin önemi anlatılır.

Okullar, ayrıca, öğrencilerin özgüvenli, sorumlu ve düşünceli bireyler olarak yetişmelerine de yardımcı olabilirler. Örneğin, öğrencileri bir sosyal hizmet projesine katılmaya teşvik ederek, toplumsal sorumluluk bilinci kazanmalarını sağlayabilirler.

Aile mi Okul mu Sorumlu?

Değerler eğitimi konusunda sorumlu olan tek bir kurum yoktur. Aileler ve okullar birlikte çalışarak, öğrencilere doğru davranışları sergilemeleri için gerekli olan değerleri kazandırmalıdır. İdeal durumda, aileler çocuklara evde doğru davranışları öğretirken, okullar da bu bilgileri destekleyici bir ortam sağlamalıdır.

Günün sonunda, eğitimde değerler eğitimi hem ailelerin hem de okulların sorumluluğundadır. Aileler, çocukların kişilik temellerini atarken, okullar toplumsal hayatta doğru kararlar vermek için gereken değerleri kazandırmaktadır. Her iki kurumun birlikte çalışarak, öğrencilere doğru davranışları sergilemeleri için gerekli olan etik ve sosyal becerileri kazandırmaları gerekmektedir.

Ek olarak, eğitimde değerler eğitimi sadece aileler ve okullar tarafından verilmemelidir. Toplumda çocukların maruz kaldığı her türlü etki, onların değer yargılarını şekillendirebilir. Bu nedenle, toplumun diğer unsurları da değerler eğitimi sürecine dahil edilmelidir.

Örneğin, çocukların izledikleri televizyon programları, filmler veya oyunlar, onların değer yargılarını etkileyebilir. Bu nedenle, medya kuruluşlarına büyük bir sorumluluk düşmektedir. Medya, çocukların doğru davranışları benimsemelerine yardımcı olacak içerikler sunmalıdır.

Ayrıca, toplumda bulunan kuruluşlar da değerler eğitimi konusunda rol oynayabilirler. Örneğin, spor kulüpleri, gençlik dernekleri ve gönüllü kuruluşlar, öğrencilerin sosyal hayatta etkili olmalarını sağlayacak değerleri kazandırmalıdır.

Eğitimde değerler eğitimi konusunda aileler ve okulların yanı sıra toplumun diğer unsurlarının da sorumlulukları vardır. Değerler eğitimi, öğrencilerin kişilik gelişiminde çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle, tüm kurumların birlikte çalışması ve çocuklara doğru davranışları sergilemeleri için gerekli olan değerleri kazandırmaları gerekmektedir.

Kaynak: https://www.mebhocam.com/

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir